„Jakość życia zależy od jakości naszego pożywienia (…)”

(Bertlik J., Kosta O., Żyć zdrowo… ale jak?)

Otyłość to problem, który dotyczy już nie tylko dorosłych. Według danych International Obesity Taskforce jedno na dziesięcioro dzieci na świecie jest otyłe lub ma nadwagę. To oznacza, że problem dotknął już 155 mln młodych ludzi na świecie. Przyczyna tkwi między innymi w reklamach żywności skierowanych do dzieci.

Uczymy się, jak istotne jest prawidłowe odżywianie. Niestety nie każdy człowiek zdaje sobie z tego sprawę, a co gorsza bezwiednie staje się odbiorcą całej masy mylnych informacji o „zdrowej żywości”.

Żyjąc w dobie dwudziestego pierwszego wieku musimy nauczyć się filtrować informacje, głównie te pochodzące z reklam. Musimy nauczyć tego także nasze dzieci.

Nigdy nie jest za późno, aby zacząć dbać o swój organizm. Pomyślmy jednak przede wszystkim o najmłodszych, o ich ochronie oraz o budowaniu w nich świadomości istoty racjonalnego odżywiania się. Dołączmy się do wspierania akcji.

Reklama kontra zdrowie

W obronie zdrowia najmłodszych konsumentów stanęły organizacje z różnych krajów zrzeszone w Consumers International. Rozpoczęły kampanię na rzecz zaprzestania skierowanych do dzieci działań marketingowych związanych z niezdrową żywnością. Junk Food Generation, co można przetłumaczyć jako „pokolenie żywności śmieciowej”, czyli mało wartościowej pod względem odżywczym, to nazwa kampanii mającej na celu skłonienie Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) do ustalenia zasad reklamowania niezdrowej żywności dla dzieci, które mogłyby być później przyjęte przez poszczególne państwa.

Kodeks opracowany przez Consumers International i International Obesity Taskforce w ramach kampanii Junk Food Generation przewiduje w stosunku do reklam z wysoką zawartością tłuszczu, cukru i soli skierowanych do dzieci do 16. roku życia m.in.:

  • Zakaz reklamy telewizyjnej i radiowej niezdrowych produktów żywnościowych od 6.00 do 21.00.
  • Zakaz reklamy niezdrowej żywności w nowych mediach (czyli m.in. na stronach internetowych, w portalach społecznościowych czy w e-mailach).
  • Zakaz promowania niezdrowej żywności w szkołach.
  • Zakaz dodawania do niezdrowych produktów żywnościowych gratisowych upominków dla dzieci (np. zabawek czy elementów do kolekcjonowania).
  • Zakaz wykorzystywania w reklamach niezdrowej żywności skierowanych do dzieci znanych osób czy bohaterów kreskówek.

źródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Reklama-kontra-zdrowie-1875167.html

Jeśli chcesz wesprzeć kampanię, kliknij tutaj i podpisz się pod akcją http://www.junkfoodgeneration.org/

Jak podpisać się pod akcją? To proste!

Spójrz na zielone pole po prawej stronie i:

1. W polu „Enter your name” wpisz imię.

2. W polu „Enter your email” wpisz swój adres e-mail.

3. Kliknij „Submit”

Właśnie swoim głosem wsparłeś akcję „Reklama kontra zdrowie”

Jeśli szukasz sposobu na oczyszczenie organizmu z toksyn i zwiększenie odporności zainteresuj się Alveo.